آغاز به کار استقلال ب!| برنامه های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال
سرخط خبرها

یک بارانداز تا لیگ برتر

  • کد خبر: ۱۷۲۹۸۶
  • ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
یک بارانداز تا لیگ برتر
۲ نماینده خراسان‌رضوی برای صعود به سطح اول کشتی آزاد کشور، روز سرنوشت‌سازی در پیش دارند.

رقابت‌های مرحله نهایی لیگ دسته‌اول کشتی کشور امروز برگزار می‌شود و دو نماینده استان برای رسیدن به لیگ‌برتر مقابل حریفان به میدان می‌روند؛ مسابقاتی که طی یک روز انجام می‌شود و امشب تکلیف دو تیم صعودکننده به لیگ‌برتر و قهرمان لیگ دسته‌اول کشتی آزاد کشور مشخص خواهد شد. تیم‌های کشتی آزاد گروه ساختمانی جاودانی و صنایع غذایی معینی‌پور از مشهد باید برای رسیدن به لیگ‌برتر مقابل تیم‌های گل‌گهر سیرجان، آلفای مرزن‌آباد و خرم‌کشت لرستان بایستند؛ جدال‌هایی که در دو نوبت صبح و بعدازظهر پیگیری می‌شود و پس از رقابت‌های نوبت صبح تکلیف صعودکرده‌ها و پس از مسابقات عصر تکلیف قهرمان مشخص خواهد شد.

مسیر «جاودانی» تا آستانه لیگ‌برتر

تیم کشتی آزاد گروه ساختمانی جاودانی برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر لیگ دسته‌اول کشتی مسیر دشواری را پشت سر گذاشت. البته شاگردان رضا افضلی با عملکرد خوب‌شان توانستند راه را برای رسیدن به این نقطه هموار کنند. نماینده مشهد در گروه چهارم رقابت‌ها با تیم‌های گل‌گهر سیرجان، آکادمی علیرضا حیدری و جوانان ساوه هم‌گروه بود؛ مسابقاتی که در مرحله اول در چهار گروه چهارتیمی برگزار شد و در پایان دور گروهی تیم‌های اول و دوم هر گروه به جمع هشت تیم برتر پیوستند.

مشهدی‌های گروه ساختمانی جاودانی در گروهشان پس از گل‌گهر سیرجان در جایگاه دوم قرار گرفتند و به جمع هشت تیم برتر رسیدند. آن‌ها در مرحله دوم و در گروهی که متشکل از چهار تیم برتر از دور اول مسابقات بود و تیم همشهری‌شان صنایع غذایی معینی‌پور هم حضور داشت، اول شدند تا خودشان را به نیمه‌نهایی برسانند؛ صعودی که البته حاشیه‌هایی هم با خود به همراه داشت و نماینده مشهد پیش از نیمه‌تمام‌ماندن مسابقات این گروه توانست به‌عنوان سرگروه بالا بیاید. گروه ساختمانی جاودانی در نیمه‌نهایی باید برابر آلفای مرزن‌آباد به میدان برود.

مسیر «معینی‌پور» تا آستانه لیگ‌برتر

تیم کشتی آزاد صنایع غذایی معینی‌پور در گروه دوم رقابت‌های مرحله اول توانست مقتدرانه صدرنشین شود؛ تیمی با هدایت علیرضا علیزاده که در رقابت با تیم‌های تن‌تاک خوی، یگان ویژه پاس ناجا و جوانان سورنا عملکرد خوبی داشت و به‌راحتی به دور بعد رسید.

صنایع غذایی معینی‌پور مشهد دور دوم و رقابت‌های این مرحله را هم طوفانی آغاز کرد و ۹ بر ۱ توانست میهمانش را در مشهد شکست بدهد، اما با شروع دیدار‌های عصر با حاشیه‌ای عجیب و باورنکردنی روبه‌رو شد. شماری از کشتی‌گیران این تیم به روی تشک نرفتند تا جو مسابقات ملتهب شود و رقابت‌های این گروه در دور دوم نیمه‌تمام بماند. با این همه، حالا فدراسیون کشتی حکم داده است که تیم معینی‌پور باید پیش از شروع بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی، امروز صبح با خرم‌کشت لرستان دیدار کند و برنده‌شان به نیمه‌نهایی و بازی با گل‌گهر سیرجان در این دور برسد؛ دیداری که ظهر امروز برگزار می‌شود و برنده‌اش به لیگ‌برتر صعود خواهد کرد.

جنگ ستارگان در سالن شهدای هفتم تیر

تیم‌های مشهدی در نیمه‌نهایی لیگ دسته‌اول کشتی کشور با یک‌دو جین ستاره به میدان می‌روند؛ مسئله‌ای که جامعه کشتی استان را برای صعود به لیگ‌برتر امیدوار می‌کند.

بیشتر این ستاره‌ها خراسانی و بومی نیستند و هردو تیم دست‌به‌دامان ستاره‌‎های خارج از استان شده‌اند، اما نفس صعود به لیگ‌برتر می‌تواند به کشتی استان کمک کند. مهم‌ترین ستاره تیم گروه ساختمانی جاودانی در این رقابت‌ها امیررضا معصومی، پسر فردین معصومی است که قرار است در این مرحله برای تیم مشهد کشتی بگیرد؛ ستاره‌ای که آینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد ایران است و همین الان هم اگر نبود امیرحسین زارع، بی‌شک نامزد قهرمانی جهان و المپیک بود.

اسماعیل نجاتیان، محمدجواد ابراهیمی و عرفان الهی هم از دیگرستاره‌های تیم گروه ساختمانی جاودانی هستند که باید برابر آلفای مرزن‌آباد بدرخشند. اما در تیم صنایع غذایی معینی‌پور هم نفراتی ازجمله مصطفی طغانی، عزت‌ا... اکبری، مصطفی قیاسی و رضا مؤمنی حضور دارند؛ نفراتی که هرکدام به‌تن‌هایی می‌توانند نفر برنده وزن خود باشند.

مانع «خدایی» برابر مشهدی‌ها

تیم صنایع غذایی معینی‌پور مشهد اگر بتواند بازی به‌تعویق‌افتاده با خرم‌کشت لرستان را ببرد، در نیمه‌نهایی با سد محکمی برخورد خواهد کرد؛ تیمی متمول و تا بن دندان مسلح که امسال اولین‌بار در این رشته ورزشی تیم‌داری کرده و سرمربی‌اش یک مشهدی کشتی‌بلد است. گل‌گهر سیرجان در حالی امسال با مجید خدایی به نیمه‌نهایی رسیده است که در مرحله اول همین تیم خدایی توانست دیگرنماینده مشهد، گروه ساختمانی جاودانی را در دور گروهی از پیش رو بردارد؛ دیدار سختی که می‌تواند یکی از نمایندگان استان را از رسیدن به لیگ‌برتر بازدارد. البته اگر تیم خدایی مقابل نماینده مشهد برنده هم باشد، در فینال ممکن است به سد یکی دیگر از نمایندگان مشهد بخورد و آنجا هم مانع قهرمانی نماینده استان خراسان‌رضوی شود.

چشم امید به پایان چشم‌انتظاری

کشتی خراسان‌رضوی سال‌هاست که از روز‌های خوش دور است و حالا پس از سال‌ها این شانس را دارد تا دو تیم از این خطه به لیگ‌برتر کشتی، بالاترین سطح رقابت‌های کشتی کشور، برسند؛ اتفاقی که اگر رقم بخورد، بی‌تردید دستاورد بزرگی برای هیئت کشتی خراسان‌رضوی است؛ هیئتی که چندصباحی است به دستاورد‌های هیئت قبلی و عملکرد خوب جوانان ساخته‌شده از هیئت قبلی دل‌خوش است و حالا می‌تواند با صعود این دو تیم به لیگ‌برتر خودی نشان بدهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->